Patienter med svær kronisk hjertesygdom inviteres til afklarende samtale.

Formålet med samtalen er at patienten får sat ord på både spørgsmål og eventuel frygt for sygdommens prognose og konsekvenser.

Samtidig skal samtalen også skitsere hvilke behandlingsmuligheder og palliative tilbud der er, og at få en afklaring af patientens ønsker i forhold til den sidste tid.

Se den regionale retningslinje for den afklarende samtale.

Se patientvejledning for den afklarende samtale.

Hvor er tiltaget gennemført

Hjertesygdomme/Hjertemedicinske afsnit, Region Midtjylland

Patientkommunikation.dk 

Mangler du inspiration til hvordan du kan kommunikere bedre med patienter og pårørende? Bliv inspireret af hvad andre har afprøvet, og læs dig til hvad der virker.

 

Kontakt 

Hvis du har spørgsmål eller kommentarer, kan du skrive til koncernkommunikation@stab.rm.dk.
Du kan også ringe på 2021 4259.

Tilmeld dig nyhedsbrev - kommer ca. 3 gange om året

E-mailadressen er allerede modtager af nyhedsbrevet
Du får nu en e-mail, som du skal bekræfte for at få nyhedsbrevet fremover