Patienter og pårørende indstiller en medarbejder eller en afdeling til Patienternes Pris - enten via postkort i venteområderne eller digitalt via hjemmesiden. Vi uddelte prisen for første gang i 2014. Prisen uddeles af hospitalsdirektøren ved en festlig lejlighed i auditoriet, hvor familie og kollegaer er velkomne.

Formål

  • At bidrage til, at hospitalets omdømme forbedres
  • At motivere til, at afdelingerne sætter yderligere fokus på den gode patientoplevelse
  • At anerkende de afdelinger, der gør en stor indsats for at imødekomme patienternes og pårørendes behov og som har sat fokus på også den gode patientoplevelse

Læs mere på Nordsjællands Hospitals hjemmeside.

Effekt

Alle gange har over 100 patienter og pårørende indstillet en afdeling eller en medarbejder til prisen. Vi har fået meget flot og positiv omtale i de lokale medier, og medarbejderne er stolte af de mange rosende ord fra patienter og pårørende. Alle afdelinger får tilsendt indstillingerne efterfølgende, så de kan dele de gode oplevelser. Noget der tilsammen kan motivere til at fastholde fokus på den patientoplevede kvalitet.

Kontaktperson

Maria Olsen Brøsch
Kommunikationskonsulent
Kommunikationsenheden, Direktionsafdelingen
Nordsjællands Hospital
Tlf: 4829 3013
maria.olsen.broesch@regionh.dk

Hvor og hvornår er tiltaget gennemført

Nordsjællands Hospital, 2014-

Patientkommunikation.dk 

Mangler du inspiration til hvordan du kan kommunikere bedre med patienter og pårørende? Bliv inspireret af hvad andre har afprøvet, og læs dig til hvad der virker.

 

Kontakt 

Hvis du har spørgsmål eller kommentarer, kan du skrive til koncernkommunikation@stab.rm.dk.
Du kan også ringe på 2021 4259.

Tilmeld dig nyhedsbrev - kommer ca. 3 gange om året

E-mailadressen er allerede modtager af nyhedsbrevet
Du får nu en e-mail, som du skal bekræfte for at få nyhedsbrevet fremover