Formålet er at støtte plejepersonalet i at få fokus på de mere kommunikative og omsorgsrelaterede opgaver i sygeplejen, så patienten føler sig hørt, set og forstået. At vi med en bevidst prioritering af omsorg og medinddragelse, får mere øje for den individuelle patient.

Alle patienter tilbydes en daglig ”timeout”-samtale, der forventes at vare 10-15 minutter.

Spørgeguide

Effekt

Kontaktpersoner

Berit Nørgaard og Kirsten Lysdahl
Udviklingssygeplejerske/afdelingssygeplejerske
Hjertemedicinsk Afdeling
Regionshospitalet Horsens
Tlf: 7842 6996/7842 6780
Bernoe@rm.dk/kirsten.lysdahl@horsens.rm.dk

Hvor og hvornår er tiltaget gennemført

Hjertemedicinsk Afsnit M2, Medicinsk Afdeling, Regionshospitalet Horsens

Patientkommunikation.dk 

Mangler du inspiration til hvordan du kan kommunikere bedre med patienter og pårørende? Bliv inspireret af hvad andre har afprøvet, og læs dig til hvad der virker.

 

Kontakt 

Hvis du har spørgsmål eller kommentarer, kan du skrive til koncernkommunikation@stab.rm.dk.

Tilgængelighedserklæring

Tilmeld dig nyhedsbrev - kommer  ca. 2 gange årligt