Formålet med værktøjet er at inddrage patientens perspektiv på forskellige områder - uden at det bliver for tidskrævende.

3 ansatte skal 3 gange om måneden stille spørgsmål til 3 patienter.

Andre gange er det fx afdelingssygeplejersken som 3 gange om måneden skal stille 3 patienter 3 spørgsmål. Værktøjet kan anvendes på forskellig måde.

Spørgsmålene og den konkrete metode netop den måned bestemmes af afdelingsledelsen.

Hvor og hvornår er tiltaget gennemført

Medicinsk Afdeling, Regionshospitalet Randers, 2015

Patientkommunikation.dk 

Mangler du inspiration til hvordan du kan kommunikere bedre med patienter og pårørende? Bliv inspireret af hvad andre har afprøvet, og læs dig til hvad der virker.

 

Kontakt 

Hvis du har spørgsmål eller kommentarer, kan du skrive til koncernkommunikation@stab.rm.dk.

Tilgængelighedserklæring

Tilmeld dig nyhedsbrev - kommer  ca. 2 gange årligt