Formålet med værktøjet er at sikre kvalitetudvikling og brugerinddragelse i afsnittet.

På baggrund af brugerdialog med patienter/pårørende og plejepersonalet har vi forbedret smertebehandlingen for en bestemt patientgruppe. Det blev synligt og italesat via dialogen, da patienterne gav udtryk for et generelt behov. Og personalet reagerede og handlede på det i fællesskab.

Konkret anvendte jeg metoden ”brugerdialog” som led i udviklingen af et patientforløb. Jeg havde besøg af 6 postoperative patienter og 2 pårørende,  og på personalesiden var vi narkoselæge, afdelingssygeplejersken, oversygeplejersken, opvågningssygeplejersken og en hjemmesygeplejerske. Jeg havde hjælp af en facilitator fra HR, Regionshospitalet Herning.

Effekt

Kontaktperson

Bodil Elisabeth Andersen-Møller
Specialeansvarlig Sygeplejerske
Dagkirurgisk Afsnit, Anæstesiologisk Afdeling
Regionshospitalet Herning
Tlf: 7843 3366
Bodil.Andersen-Moeller@Vest.Rm.Dk

Hvor og hvornår er tiltaget gennemført

Dagkirurgisk afsnit, Anæstesiologisk Afdeling, Regionshospitalet Herning, 2013

Patientkommunikation.dk 

Mangler du inspiration til hvordan du kan kommunikere bedre med patienter og pårørende? Bliv inspireret af hvad andre har afprøvet, og læs dig til hvad der virker.

 

Kontakt 

Hvis du har spørgsmål eller kommentarer, kan du skrive til koncernkommunikation@stab.rm.dk.

Tilgængelighedserklæring

Tilmeld dig nyhedsbrev - kommer  ca. 2 gange årligt