Tilbagemeldingerne fra teamet og patienterne viser at metoden "brugerdialog" er utrolig effektiv hvis patienterne/borgerne skal inddrages i hvad vi skal kvalitetsudvikle.
Med fokus på et fælles mål for patienterne, - at alle vil det samme, så kan ting lade sig gøre.
Pleje- og behandlingsteamet (kirurg, anæstesiolog, hjemmesygeplejerske, fysioterapi og opvågningssygeplejerske) var alle glade for den brugerdialog vi havde med patienterne/pårørende.
Brugerne fortalte om deres erfaringer med de ydelser de havde modtaget under deres forløb. Det var de personlige oplevelser der var i fokus.
Vores (teamets) opgave var at lytte til patienterne, og resultaterne var handlingsanvisende.
Jeg har endnu ikke konkluderet på, om patienterne føler færre smerter postoperativt, på baggrund af den nye smertebehandling da vi kun har haft 3 patienter igennem konkrete forløb. Umiddelbart ser det dog ikke ud til at der er en forbedring.