Hop til hovedindhold
Patientkommunikation

Søg

  • Værktøjer
    • Hvad er rammen
    • Hvilken målgruppe
    • Hvor i patientforløbet
    • Hvilken type kommunikation
    • Alle værktøjer
  • Del din viden
  • Nyhedsbrev
  • Om sitet
  • Værktøjer
  • Del din viden
  • Nyhedsbrev
  • Links
  • Om sitet
Værktøjer Styrket borgerkontakt

Styrket borgerkontakt

Formålet med indsatsen er at forebygge eller håndtere konfliktfyldte situationer.

Gå direkte til:

Kontakt

Relaterede sider

Nyttige links

Værktøjer
  • Styrket borgerkontakt

Styrket Borgerkontakt kombinerer den faglige indsigt og erfaring som ansatte har på hvert deres område, med den nyeste viden om hvad der virker når man vil forebygge eller håndtere konfliktfyldte situationer. Derfor betoner man:

  • Hurtig og direkte kontakt med borgeren
  • Anvendelse af grundlæggende mæglings-lignende teknikker
  • Fokus på at lytte og være undersøgende – sammen med borgeren
  • At være løsningsorienteret; på sagen og indholdet, og ikke mindst på processen
  • Fokus på andre elementer i klagen end det rent formelle

Læs om hjælpeværktøjet "trekanten" som er en del af konceptet.

Konceptet har sin egen hjemmeside: styrketborgerkontakt.dk.

Læs rapport om de danske resultater af afprøvningen af konceptet, dvs. også for 2 kommuner.

Læs om personalets oplevelser af projekt "Styrket Borgerkontakt".

Frederiksberg og Bispebjerg Hospital, 2011-2012

Patientkommunikation

Kontakt

Hvis du har spørgsmål eller kommentarer, kan du skrive til koncernkommunikation@stab.rm.dk

Om hjemmesiden

Denne hjemmeside samler en del af de kommunikationsværktøjer som hospitalsansatte landet over har afprøvet. Find inspiration til hvordan du kan forbedre kommunikation med patienter og pårørende.

Læs mere om denne hjemmeside

  • Cookies
  • Tilgængelighedserklæring