Brugerrejser bruges til:

  • organisering og struktur af indhold på website
  • identifikation af transitionspunkter – hvor skal vi sende brugerne hen
  • produktion af relevant indhold som svarer til borgernes behov/de informationer de efterspørger.

Brugerrejserne er baseret på data, fx besøgstal, brugeradfærd og brugerinterviews.

En brugerrejse kortlægger en situation for en bruger, fra den opstår til den afsluttes. En brugerrejse kan enten starte en ny brugerrejse hvis en ny situation opstår, eller afslutte brugerens forbindelse til Region Midtjylland. Kortlægningen fremhæver de centrale faser der er i løbet af en brugerrejse, og de forskellige behov brugerne har, alt afhængigt af hvor de står.

Brugerrejserne organiserer den store mængde data og viden vi har om vores brugere, og gør dem tilgængelige, når vi skal træffe valg om organiseringen af vores informationer på hjemmesiderne.

Brugerrejserne dækker over de hyppigste situationer for vores brugere. Brugerne er delt op i brugergrupper, der tager udgangspunkt i ens situation som eksempelvis patient eller pårørende, uafhængigt af køn, alder og etnicitet.

Brugerejsemetoden

Gå ind på adressen øverst på siden for at se videoen.

Brugerrejsens sprog

Fra borger til bruger

Effekt

Hjemmesider oprettet med udgangspunkt i brugerrejser

Kontakt

Webteamet
webteam@rm.dk

Hvor og hvornår er tiltaget gennemført

Region Midtjylland, 2022-

Patientkommunikation.dk 

Mangler du inspiration til hvordan du kan kommunikere bedre med patienter og pårørende? Bliv inspireret af hvad andre har afprøvet, og læs dig til hvad der virker.

 

Kontakt 

Hvis du har spørgsmål eller kommentarer, kan du skrive til koncernkommunikation@stab.rm.dk.

Tilgængelighedserklæring

Tilmeld dig nyhedsbrev - kommer  ca. 2 gange årligt