Workshop-materialet er udviklet som en del af en række værktøjer, der skal understøtte medarbejdernes arbejde med at sætte fokus på servicekulturen.
I Region Hovedstaden er værktøjerne udviklet som en del af det strategiske indsatsområde ”Ventet & Velkommen”, hvor hospitalerne udover at arbejde med servicekulturen, bl.a. også har indført frie besøgstider, samt arbejder med at forbedre venteområder, telefonadgang og skriftlig patientkommunikation.
Workshop-materialet er udviklet og pilottestet i samarbejde med klinikere i Region Hovedstaden.
- Nemt redskab til at skabe fokus og struktur i arbejdet med servicekulturen
- Tre individuelle eller samlede øvelser på i alt tre timer (evt. fordelt på tre gange).
- Bruges i et monofagligt eller tværfagligt team, for eksempel et afsnit
- Mulighed for at inddrage patienter. Det har man bl.a. valgt at gøre i psykiatrien
- Faciliteres af lederen selv ud fra en grundig faciliteringsguide
- Baseret på touchpoints: Hvor har vi kontakt med patienten og mulighed for at give en god serviceoplevelse?
- Baseret på positiv psykologi: Hvor gør vi det allerede godt, og hvordan kan vi få mere af det?