Gå til indhold
Patientkommunikation

Søg

  • Værktøjer
    • Hvad er rammen
    • Hvilken målgruppe
    • Hvor i patientforløbet
    • Hvilken type kommunikation
    • Alle værktøjer
  • Del din viden
  • Nyhedsbrev
  • Om sitet
  • Værktøjer
  • Del din viden
  • Nyhedsbrev
  • Links
  • Om sitet
Værktøjer PPsP-møde: Patienter og Pårørende som Partnere

PPsP-møde: Patienter og Pårørende som Partnere

Formålet med møderne er at høste viden til at udvikle endnu bedre forløb.

Gå direkte til:

Kontakt

Relaterede sider

Nyttige links

Værktøjer
  • PPsP-møde: Patienter og Pårørende som Partnere

Patienter og pårørende inviteres til et PPsP-møde (Patienter og Pårørende som Partnere) for at fortælle om deres oplevelse. Afdelingen udvælger og inviterer en udvalgt patientgruppe. Fx har Karkirurgisk Afdeling i Viborg bedt patienter og pårørende fortælle, hvordan et behandlingsforløb med planlagt operation for udposning på hovedpulsåren opleves.

Fra afdelingen deltager to interviewere og et tværfagligt reflekterende team, hvori afdelings- og afsnitsledelsen er repræsenteret.

PPsP mødet gennemføres som et semistruktureret fokusgruppeinterview.

PPsP mødet giver afdelingen væsentlig indsigt i patienter og pårørendes oplevelser.

Afdelingen bruger denne viden til at sætte fokus på en række forbedringsindsatser, hvoraf de fleste vil være til gavn for alle afdelingens patientgrupper og pårørende.

Christina Riis
Klinisk Sygeplejespecialist
Kirurgi
Regionhospitalet Viborg
Tlf: 7844 5031
Christina.Riis@midt.rm.dk

Hvor og hvornår er tiltaget gennemført

Kirurgi, Regionshospitalet Viborg

Patientkommunikation

Kontakt

Hvis du har spørgsmål eller kommentarer, kan du skrive til koncernkommunikation@stab.rm.dk

Om hjemmesiden

Denne hjemmeside samler en del af de kommunikationsværktøjer som hospitalsansatte landet over har afprøvet. Find inspiration til hvordan du kan forbedre kommunikation med patienter og pårørende.

Læs mere om denne hjemmeside

  • Cookies
  • Tilgængelighedserklæring